FAQ
Algemeen
- Hoe kan ik mijn adres- en/of bankgegevens wijzigen?
- Wat zijn de bankgegevens van Daimler Truck Financial Services?
- Ik heb mijn contactgegevens gewijzigd, maar ik heb ook andere overeenkomsten met Mercedes-Benz (zoals een leaseovereenkomst voor mijn personenauto en/of verzekering). Moet ik mijn gegevens overal wijzigen?
- Ik heb een klacht over mijn leaseovereenkomst.
- Ik heb een klacht over het gebruik van mijn persoonsgegevens.
- Waar kan ik informatie vinden met betrekking tot CSRD of ESG?
Overeenkomst
- Waar kan ik een kopie van mijn overeenkomst opvragen?
- Waar kan ik een kopiefactuur opvragen?
- Kan ik mijn facturen per e-mail ontvangen?
- Waar kan ik mijn afschrijvingstabel opvragen?
- Ik rij meer of minder kilometers dan contractueel overeengekomen.
- Kan ik mijn kenteken schorsen?
- Ik ben mijn kentekenbewijs of kentekenkaart kwijt, wat moet ik doen?
- Waar kan ik nieuwe kentekenplaten laten maken, als ik deze kwijt ben?
- Waarom kan ik mijn kenteken niet overschrijven?
- Ik ben uit de vennootschap getreden. Ben ik nu gevrijwaard van mijn verplichtingen met betrekking tot de leaseovereenkomst?
- Ik heb een klacht over mijn leaseovereenkomst.
Financieel
- Waar kan ik een kopiefactuur opvragen?
- Waar kan ik mijn afschrijvingstabel opvragen?
- Kan ik mijn facturen per e-mail ontvangen?
- Is betaling van facturen alleen via automatische incasso mogelijk?
- Kan ik de betaaldatum van mijn factuur wijzigen?
- Wat kan ik doen als ik mijn factuur niet kan betalen?
- Wat moet ik doen als betaling via automatische incasso niet is gelukt? Hoe kan ik mijn factuur betalen?
- Wat zijn de bankgegevens van Daimler Truck Financial Services?
- Worden er kosten in rekening gebracht als ik de betaaltermijn niet respecteer?
- Ik heb een factuur ontvangen voor onderhoud/ reparatie aan mijn voertuig.
- Ik heb een doorbelasting ontvangen voor een bekeuring. Ik heb de beschikking niet ontvangen.
- Ik heb een boete ontvangen voor het rijden zonder Eurovignet (BZM = Belasting Zware Motorrijtuigen)
- Hoe kan ik een procedurebezwaar aantekenen?
- Hoe kan ik het afkoopbedrag van mijn overeenkomst betalen?
- Ik heb kosten ontvangen voor de houderschapsbelasting (wegenbelasting) terwijl dit in mijn overeenkomst is opgenomen. Wat kan ik doen?
- Ik heb mijn lening volledig afgelost, maar de lening staat nog geregistreerd bij het BKR.
- Waarom betaal ik in de eerste periodes van mijn lening / financiering meer rente en minder afschrijving dan in de latere periodes?
- Wanneer ontvang ik het creditbedrag terug op mijn bankrekening?
- Kan ik een factuur ontvangen zonder vermelding van rente?
Onderhoud
- Wanneer moet mijn voertuig APK worden gekeurd?
- Wanneer laat ik onderhoud of een reparatie aan mijn voertuig verrichten?
- Waar laat ik het onderhoud en de reparatie aan mijn voertuig verrichten?
- Kan ik de reparatie of onderhoudsbeurt van een technisch defect aan mijn voertuig laten uitvoeren in het buitenland?
- Wie moet de APK kosten betalen? Worden de kosten hiervan vergoed?
Schade
Einde overeenkomst
- Hoe kan ik een voorstel ontvangen voor voortijdige beëindiging?
- Wat moet ik doen als ik mijn huidige overeenkomst wil verlengen?
- Kan ik het voertuig overnemen aan het einde van de overeenkomst?
- Kan ik mijn slottermijn verlengen?
- Kan mijn financieringsovereenkomst worden overgenomen door een andere partij?
- Wat is het proces als ik het overdrachtsformulier ingevuld geretourneerd heb?
- Hoe kan ik het afkoopbedrag van mijn overeenkomst betalen?
- Wanneer ontvang ik de eigendomspapieren/tennaamstellinsgscodes van het voertuig?
- Ik heb mijn lening volledig afgelost, maar de lening staat nog geregistreerd bij het BKR.